22 Temmuz 2010 Perşembe

ah merak duygusu


bilmediğin bi şarkıyı dinlemek tuhaf şey.
sana da yaşamı hatırlatmıyo mu?
tamam,belki senin benim gibi bi bedeni yok.
ama bu aralar,bi şarkının çok şey olduğunu öyle açık gösteriyo ki hayat bana,kendime bile söyleyemediklerimi,hani biri istifa dilekçesini atar ya patronun suratına,tam da öyle yüzüme vuruyor içindeki düşlerle ve gerçeklerle.
bi bakıyorum kelebek olmuş avuçlarımda,tutsam ölücek biliyorum ama bırakırsam belki de adını bile unutucam.
bi sabah uyandığımda başucuma bağdaş kurup oturmuş bi çocuk...elleriyle kulaklarını kapatıp bağırıyo.hayır,kendi sesine tahammülsüzlüğünden değil,bazen sen ben yada o kendi gerçeğimizden kaçarız ya,bilmediğin yada şöyle söyleyeyim,inanmak istediğimiz bi hikayeye inanmak isteriz ya,aynısı bu işte.
bana verdiği sırlar çok.
her birine adayıp gecelerce,yollarca ağladığım insanlar çok.
hatta çoğu kez aynı şarkı
birbirini tanımayan sevgilileri aynı yerde buluşturur.
şimdi kimi seviyorsan ve eskiden kimi
birbirinin yüzünü bile göstermeden
ikisini öyle güzel biraraya getirir ki bi şarkı.
bilmediğin bi şarkıya alışmak da tuhaf.belki de ben herşeyi tuhaf gören,büyümeye yeni koyulmuş biriyim ve bu yüzden herşeyi sorabilir,herşeye yutkunabilir,herşeyi garipseyebilirim.bi sürü insan da zaten bu merak duygusunun ne de güzel şey olduğunda hemfikir.olsunlar.
bilmiyosun bi şarkıyı.ama dinliyosun.ikinci kere dinlediğin andan başladığın bi yolculuk bu.artık hep bildiğin kaldırımlardan bildiğin bi sokağa çıkıyor,tanıdığın bikaç kişiye el sallıyor,sevdiğin bi kafeyi uzaktan görüp oturuyorsundur farkında bile olmadan.
.eğer sen de herşeyi tuhaf görmeye,büyümeye yeni koyulmaya ve bu yüzden herşeyi sormaya,herşeye yutkunmaya,herşeyi garipsemeye hazırsan.sen de ''merak duygusunun ne de güzel şey olduğunda hemfikirsen''.benim gibi.bizim gibi.
bundan sonra dinlediğin her şarkıyı 'kulaklarınla' duymayacağına eminim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder