28 Mayıs 2015 Perşembe

Hadi gel dertleşelim biraz seninle

Sevgili dostum hoşgeldin. Günün nasıl geçti? Her şey yolundadır umarım. Ben de nolsun işte.. hayat, yaşamak filan. Bugün biraz dertleşir gibi konuşmak istedim seninle. Arkana yaslan ve bu sözlerimi bir dosttan dinler gibi oku olur mu?

Hiç fark ettin mi? Biz her şeyi erteliyoruz. Sabah çılgınca çalan alarmı, öğleden sonra bir şeyler atıştırmayı, günün herhangi bir saatinde sesini duysan sana dünyaları yenecek kadar güç verecek birini aramayı, akşam eve dönerken hiç tanımadığımız bir çocuğa sevdiği çikolatayı almayı, uyurken unutmayı... 

Hep erteliyoruz. İşin kötüsü neleri ertelediğimizi, neden ertelediğimizi ve nereye kadar erteleyeceğimizi de bilmiyoruz.  

Hiç düşündün mü? Bazen tıpkı hayatı tanıyamadığın gibi kendini de tanıyamıyorsun. Çok yürümüş, bazen epey üzülmüş, bazen daha önce hiç kırılmamış gibi kahkahalarla gülmüşsün. Kimler kimlerle tanışmış, birileriyle yolların kesişmiş, birileri seni delmiş geçmiş en hırçın matkaplar gibi ve birileri seni gerçekten sevmiş. Yaşın yavaaaş yavaş ilerlemiş, kimileri seni artık koca bir yetişkin gibi bilmiş, kimilerininse gözünde hala küçücük bir çocuksun mesela. 

Hiç aklına getirdin mi? Çocukken her şeyi hemen o an isteyen sen, büyüyünce neden böyle erteler oldun? Artık çok sevdiğin herhangi bir şey bile seni artık eskisi gibi heyecanlandırmıyor değil mi? Ve sen de erteliyorsun nasılsa şu an şaşırtmıyor diye. Ama hatırla o heyecanlı çocuk sendin, şu an bu yazıyı okuyan da sensin.

Peki hiç anladın mı? Erteliyorsun güzel dostum, farkında olmadan basbaya erteliyorsun. 

Bu yazı biraz olsun fark edebilmene yardım ederse mutlu olacağım.  Çünkü hayat ertelenebilecek bir şey değil, çünkü hayat ertelemeyi hiç mi hiç hak etmiyor.

Seni üzen şeyleri bilmiyorum, neler seni deliler gibi mutlu eder ya da nasıl birisin hiç bilmiyorum ama emin olduğum bir şey var. Sen de tıpkı benim gibi, köşedeki bakkal ya da baban gibi, sen de tıpkı hepimiz gibi erteliyorsun. 

Erteleme.

Kendini, hayata şükretmeyi ve sevmeyi erteleme.  

Ve sana bir sır vereyim mi? Her şey yoluna girecek merak etme, yeter ki sen erteleme.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder