3 Haziran 2012 Pazar

Annelik denemeleri vol. 1

ben çocuklara bayılıyorum! ben onları gördüğümde dayanamıyorum! bu akşam hayatımın en 'şeker' akşamlarından biriydi. neden mi? 4 kız ve 1 adet ben, delice eğlendik! yaşlarımızın ne önemi var. en büyüğümüz 23, en küçüğümüz 7 yaşındaymış, bu bir önyargı yalnızca ve saçma. kızların enerjisiyle üzerinde nefes aldığımız dünyayı yerinden oynattık. öyle eğlendik ki, rüya gibi. şu an bunları yazarken mola vermişim de birazdan oyuna devam edecek gibi hissediyorum. sanırım bağımlısı oldum!

spora ineyim deyip, salonu kapalı görüp, bi müddet bekleyip sonra tırsarak hışımla merdivenleri koşup çıktım dışarı. bahçede çocuklar her yerde. geçenlerde aralarına katılıp voleybol oynadığım kızlardan biri de orda, baktım kızlar yine ellerinde top. madem buralara kadar geldim, ''hadi!'' dedim, ''oynuyoruz!'' sonra olaylar başladı. 1 saat boyunca o voleybol topuna vura vura dirsekler, avuç içleri, bilekler ve kollar acı içinde. bu da bişey mi,  topun sahibi olduğunu iddia eden bi kız(5. sınıfta) geldi, topu kucakladı ve bi eli belinde şunu dedi: ''bu top ablamın!'' bizim yüzümüz düştü ama dünyanın sonu muydu? tabi ki hayır!

sonradan gelen, ilk görüşte aşık olduğum Ayşe(7)... bu sene başlamış okula, reklamcı olcağımı ve onu reklamlarda oynatabileceğimi söylediğimde ''reklamlarda oynatabiliyo musun ki?'' diye de soran minik şey. topu her seferinde o minik elleriyle manşet atmak için durmadan uzağa atan, almak için o minik terlikleriyle saçlarını savura savura koşan, bi ara heyecanla koşarken çimlere yuvarlanmak suretiyle düşen ama düşmek gibi değil, o kadar minik ve şeker ki bide çimler olunca şükür ki bişicikler olmayan Ayşe ile tatlı tatlı sohbet edip bahçedeki spor aletlerinde ordan oraya sallanırken topu alan kız yanımıza gelip adımı, kaça gittiğimi filan sordu sonra yanındaki kız kardeşiyle bunların bana kanları ısınmış olsa gerek gelip sarıldılar. adımı bağırıyolar, ablaaa ablaa diye çığlıklar.. ve yaşımı öğrendiklerinde söyledikleri: ''ne?! 23 mü?!! abla sen 30 yaşında 6 yıllık evli görünüyosun!'' o anki şaşırma efektlerim, o şok etkisi, inanamayışımla söylediklerinin iyi bişimi kötü bişi mi olduğuna karar verememe hali.. ben, 30 yaşında, üstelik 6 yıldır evli ha? 40 yıl düşünsem aklımın ucunun da ucundan geçmezdi işte bunu biliyorum.ben bunları düşünürken eteklerimdeki kızlar ''annee'' diye bağrışıyorlardı.


doğurmadığım kızlarım oldu benim

sonra kalabalıklaştık. ben, Ayşe, topu alan kız, topu alan kızın kardeşi Berinay ve topu alan kızın diğer kardeşi Rana. bu kızlar, biz kızlar dakikalarca bahçedeki parkta önce salıncak, sonra yastık(kaydırakla oynanan bi oyun), sonra tahtalı körebe(körebenin, tahtalar arkasına saklandığın çeşidi) ve sonra daha bi sürü oyun. bunlar esnasında kızlar durmadan bana sarılıyor, anne diye bağırıyor, ...abla diye çığlık atıyor ve sevginin en coşkun hallerinde ordan oraya peşimde koşuyorlar. bu eşsiz bi duygu! haklı çıktılar, dakikalarca anneydim ben, 4 kızım vardı ve hepsinin de saçları belinde, oyuncak gibi tatlı. itiraf ediyorum, bi ara kızlarım kızlarım diye peşlerinden koşup, ''aman düşmeyin, ama ben hepinizi çok seviyorum tatlımm, ablanız salıncakta sallanırken önünde durmayın aşkım..'' diye deli oldum. annelik duygum son zamanların en üst seviyesine çıkmışken bu anların tadını doyasıya çıkardım.

herkes dağılmışken ilk göz ağrım, görür görmez ''senin gibi bi kızım olsun lütfen:)'' diye mahvolduğum, koyu kumral dalgalı saçları belinde, harika gülümseyen tatlım Ayşe'mle oturup dertleştik. o yaştaki bi kıza göre sorduğu sorular: ''hiç birinden hoşlandın mı?'', ''sevgilin var mı?'', ''aşık mısın?'' kızımla dertleşir gibi oturdum bir bir verdim cevapları. şaşırdı, gözlerini sonuna kadar açtı, kulaklarına inanamadı, kahkaha attı, sevindi ve en çok da merak etti. hala sesi kulağımda resmen! ben anlattıkça onun da anlatası varmış, eteğindeki renkli renkli taşları bir bir döktü ortaya. aramızda kalacağını söyledim ama size söyleyeceğim, aramızda kalsın. Ayşe'min şu an hoşlandığı çocuğun adı Efe. tabi bide Kemal var. haa bu arada Furkan'ı unutmayayım. sırlarımızın ikimizin arasında kalacağına söz verdikten sonra benim için dua edeceğini söyledi: ''Reklamcıinsankişisi ablama biri aşık olsun''.




ps. anne ben anne olmak istiyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder