31 Mart 2011 Perşembe

rapunzel boşuna saçını süpürge etmedi.sevdi ki etti.

-rapunzel rapunzel söyle bana, ne yapalım da adamı kendimize bağlayalım
-olm ben biliyomuyum da bana soruyon.saçımızı süpürge ettik,merdiven ettik,asansör ettik gene yaranamadık herife.bunlar böyle anacım,alışıcaksın.alışmıyosan kendin üzülürsün cicim.

böyle bi muhabbet geçti kafamdan şimdi.kadınsanız,bu diyalog size gerçekdışı gelmeyecek.ama erkekseniz,eminim,saydırıcaksınız.gerek yok saklamanıza,sizi iyi tanıyoruz.

ne yaparsan yap olmuyor bazen diyo ya bi şarkıda, evet öyle. ömrü hayatında bunu bi kere bile söylememiş bi insanevladı olduğunu sanmıyorum ben. hepimiz anlaşılamamaktan dem vurup duruyoruz ama karşımızdakini anlamaya dair en ufak bi umut emaresine sahip değiliz. sahibim diyosanız lütfen yorulmayınız, yok öyle bi dünya. kadın mısın, gel gel gel güzelim, gel hiç acımayacak demiyorum. sevince öyle bi acıyo ki anlaşılamadığını görmek. erkeksen yine öyle. erkek değilim ama kadın veya erkek olman bişeyi değiştirmiyo ki, insanız. çok şey tecrübe etmiş, çok insan görmüş, feleğin çemberinden çok kereler geçmiş olmasan da artık farkına varıyosun: insan anlaşılamadığını düşünen bi varlıktır. bu kesin.

şimdi işi neden rapunzel ablayla başlattım bilmiyorum ama en uç örneklerden biri bu. kızcağız öyle lafta falan kalmamış, bildiğin eyleme geçmiş. ama herif, dangoz, anlamamış. kendi kaybeder valla. ne diyeyim. kadındır yapsın deyip işin içinden sıyrılıp geçemezsin, izin vermezler buna bebişim. kadındır ne ya. ya da ben böyleyim deyip ortada kuyu varmış gibi yandan geçemezsin hiç. yerim senin öyleliğini. değişim şart.

ilişkilerimizde çokça karşımıza çıkan bir diğer nokta: ben yandım sen de yan, ben yaptım sen de yap. ya da kısaca ''yapıyorum öyleyse sen de yaparsın'' şeysi. ama şimdi seviyosan bişeyler yapıcaksın usta. öyle çetelesini tutar gibi ''hmm geçen hafta ben bunları bunları yaptım, bak sen şu kadar şey yaparsan eşitlenicazz''. canımsın. ha tamam, ilişkilerimizde hepimiz yapıyoruz, yapmıyor değiliz. ''canım yaa şunu yapsan ne güzel olurduu'', ''ben bi erkek olarak bile yapıyosam senin hayli hayli yapman gerekirdi, şaşırdım doğrusu'', ''nasıl ya? söylediğin şeye baksana, herşey karşılıklı mı?'', ''ne yani ben şimdi kendi kendime evleneyim mi o zaman, ben yapıyosam sen de yap hayret bişii''... diye uzar gider bunlar. hatta kimimiz işi öyle bi noktaya getiriyoruz ki, herif/kız sıçmıyo diye sen de sıçmıcaksın.. yani artık bıraksak hepimiz bu karşılıklılık durumunu da, ''canım ya ne demek. içimden geldi, böyle yapmam gerekiyodu ve yaptım.'' falan desek iki taraf da kurtulcak, oh mis. ama yok, kadınsan da yapıyosan erkeksen de. bu duruma herhangi bi yorum getiremiyorum çünkü ben de insanım. ucu bana da dokunuyo şimdi yani. artık ego mudur, kişiliksizlik midir, insanın doğası mıdır bilmiyorum ama bu böyle giderse şu şarkının nakaratını bağıra bağıra söyler dururuz artık.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder