12 Kasım 2011 Cumartesi

reklamcıysam günahım ne

reklamcı olmak zor zanaat. bunu şu an böyle çok bilmiş bi şekilde söylediğime bakma, daha reklamcı olmadım ama reklamcı olmanın üstüme yüklediği sorumluluklar ''bak kızım çok dayanıklı olman lazım'' bi meslek seçtiğimi gözler önüne seriyor. bi örnekle başlayayım istersen; ben böyle diyet olaylarına deli gibi kafayı takmış biriyim bu yıllardır böyle. mesela bazen böyle artık işi o kadar abartıyorum ki meyve bile gözüme böyle profiterol gibi ağır, delice kalorili gözüküyor ve yemiyorum mesela. sonra başlıyor eleştiriler ''nasıl reklamcısın herşeyi yemen lazım'' benim haberim yokken biri gayet ciddi bi şekilde çıkıp ''reklamcılar herşeyi yesin, pisboğaz olsun, boşansın da semerini yesin!'' filan diye höt höt basın açıklaması yaptı da benim mi haberim yok. lan zaten pisboğazım o cepte, ama bana bunu tekrarlamanıza hiç gerek yok cidden.

gayet alakasız anlarda biri çıkıp ''sen reklamcı olucaksın şunu şunu yapman lazım cık cık cık'' diye kaynana gibi tepemde homurdanmasa o kadar mesut olucam ki. hayır bide söyledikleri şeyler reklamcılıkla o kadar alakasız ki. reklamcılar uzaylı mı lan?! sanki biri çıkıp 70 milyon insana beleş kitap dağıtmış bak kitap isimleri de aynen şöyle:

NASIL REKLAMCISIN SEN

REKLAMCININ YAPMASI GEREKEN 100 TEMEL DAVRANIŞ

REKLAMCILARA SAKIN İNSAN GİBİ DAVRANMAYIN

REKLAMCIYA HER AN ''SEN NASIL REKLAMCISIN'' DEMENİZ LAZIM DEMEZSENİZ KÜSERİM BAK

bu 70 milyon da hiç işi yokmuş gibi oturmuş bu kitapları bi güzel hatmetmiş ve sonra reklamcı gördükleri anda hopp o radarlar açılıyo çat çat çat diye laf sokmaya başlıyolar anasını satayım. ben oturup sesimi emre kongar gibi yapıp bunlara ''hmm, kitleleri yönetmek.. reklam insanları kandırmaz.. bıdı bıdı'' diye maval okumuyorum ama nerdeyse herkes sözleşmiş gibi gelip laf sokuyo filan. bide bunu söyleyenler de reklamcı filan değil ha. orası da ayrı mevzu zaten. hani reklamcı olsa bi yere kadar, eleştirsin başımın üstünde yeri var ama azcık bi aynaya bak be hacı, hoş mu yani, evli evine köylü köyüne, git kendi sektörüne. bizde böyle bişi var bilmiyorum neden ama her konu hakkında bilgi sahibiymiş gibi yorum yapmalar, bi afralar tafralar.. yani bazen düşünüyorum da, biz boşuna okumuşuz be üstad, yani insanlar böyleyken, sen naparsan yap eleştiricek ıcığını cıcığını çıkarıcak illa ki bi eksik gedik bulcak e ne diye dirsek çürütüyoruz, uykusuz sabahlıyoruz, kendimizi paralıyoruz.

sırf reklamcıyım diye önüne gelen bi tekme daha vuruyo benim günahım neydi, notre damın kamburu muamelesi çekiyolar resmen. yangın anında ilk kurtarılacaklar arasında olmamak çok üzücü.

ama artık yeter! nası reklamcısın, bide reklamcı olcaksın şeklinde banyo terliğiyle ağzına vurulasıcalar bi adım daha atarsa atarım kendimi he! koltuktan tabi o ayrı:P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder